Sprawy obywatelskie
Sprawy obywatelskiekarta nr: UMB278
Jesteś obywatelem/obywatelką Ukrainy i przybyłeś (-aś) do Polski z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi w twoim kraju możesz uzyskać numer PESEL.
1. Jesteś obywatelem/obywatelką Ukrainy lub
2. Jesteś obywatelem/obywatelką Ukrainy i masz Kartę Polaka, lub
3. Jesteś członkiem najbliższej rodziny obywatela/obywatelki Ukrainy, który/która ma Kartę Polaka, lub
4. Jesteś małżonkiem/małżonką obywatela/obywatelki Ukrainy, ale nie masz obywatelstwa ukraińskiego
oraz przybyłeś(-aś) w okresie od 24 lutego 2022 r. na terytorium Polski bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi w twoim kraju.
Kolorowe zdjęcie na papierze fotograficznym w rozmiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość) – jeśli jesteś na zdjęciu w ciemnych okularach lub w nakryciu głowy – odpowiednie zaświadczenie. Organ gminy może zapewnić obywatelowi Ukrainy nieodpłatne wykonanie fotografii.
Aby uzyskać profil zaufany, musisz mieć :
Pamiętaj! Podczas składania wniosku zostaną pobrane twoje odciski palców.
Urząd Miasta Bydgoszczy Biuro Meldunkowe przy ulicy Jezuickiej 14A - pokój nr 3 (stanowisko 7 i 8).
Nie podlega opłacie.
W urzędzie gminy, w którym składasz wniosek otrzymasz wydruk potwierdzenia nadania numeru PESEL. Jeśli we wniosku będą jakieś braki – urzędnik poprosi o ich uzupełnienie. Urząd może nie rozpatrzyć twojego wniosku – jeśli wniosek nie będzie spełniał wymogów urzędowych.
Urząd Miasta Bydgoszczy Biuro Meldunkowe przy ulicy Jezuickiej 14A- pokój nr 3 (stanowisko 7 i 8).
Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z tobą, by powiadomić cię o:
Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich ma tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.
Profil zaufany – cyfrowe narzędzie, które umożliwia załatwianie spraw urzędowych online, bez wychodzenia z domu.
Do czego służy profil zaufany?
Jeżeli we wniosku zaznaczysz, że chcesz potwierdzić profil zaufany:
Kiedy twój profil zaufany będzie gotowy, otrzymasz dodatkowe informacje:
UWAGA! Wniosek wypełnij wielkimi literami w alfabecie łacińskim. Należy go wypełnić tylko jeśli nie posiadasz zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt czasowy, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, statusu uchodźcy, ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt tolerowany, nie złożyłeś wniosku o ochronę międzynarodową.
Numer PESEL zostanie nadany po ustaleniu tożsamości osoby w oparciu o dostępne ( w tym unieważnione) dokumenty, tj. paszport, dowód osobisty, Karta Polaka czy prawo jazdy. W przypadku dzieci dopuszcza się także akt urodzenia ( nie wymaga się tłumaczenia aktu). W skrajnych przypadkach umożliwia się nadanie numeru PESEL na podstawie stosownego oświadczenia wnioskodawcy.
Informacja RODO dostępna TUTAJ
Wniosek musisz złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Bydgoszczy. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o nadanie numeru PESEL wniosek składa jedno z rodziców, opiekun, kurator, opiekun tymczasowy ustanowiony przez sąd opiekuńczy lub osoba sprawująca faktyczną pieczę nad dzieckiem. Jeżeli wniosek dot. dziecka do 12 roku życia to nie musi być ono obecne przy składaniu wniosku, z wyjątkiem sytuacji, w której ustalenie tożsamości dziecka nastąpić miałoby w oparciu o oświadczenie.