Translate:
Podatki
i opłaty
Wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis z tytułu wydatkowania środków ZFRON przez Zakłady Pracy Chronionej

karta nr: UMB137

Posiadasz status Zakładu Pracy Chronionej i chciałbyś uzyskać zaświadczenie w ramach pomocy de minimis z tytułu wydatkowania środków ZFRON? Tutaj wyjaśniamy, jak otrzymać zaświadczenie.

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć:

a. w siedzibie Urzędu przy ul. Jezuickiej 10 w poniedziałek, środę i czwartek w godzinach 8.00-15.00, we wtorek w godzinach 8.00-17.00 oraz w piątek w godzinach 8.00-13.00,

b. listownie kierując korespondencję na adres:

Urząd Miasta Bydgoszczy

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

ul. Jezuicka 6-14,

85-102 Bydgoszcz

c. za pośrednictwem platformy ePUAP

d. do skrzynki podawczej , która znajduje się w ratuszu przy ul. Jezuickiej 1.

Podatnik posiadający status  Zakładu Pracy Chronionej, dokonujący wydatków ze środków funduszu rehabilitacji.

Z wnioskiem możesz wystąpić osobiście lub przez pełnomocnika.

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia -> pobierz TUTAJ.

2. Decyzję o przyznaniu statusu Zakładu Pracy Chronionej.

3. Dokument potwierdzający numer rachunku bankowego prowadzonego na potrzeby ZFRON (zaświadczenie z banku lub potwierdzona kopia umowy o prowadzanie rachunku)- przedkładany organowi podatkowemu przy pierwszym wniosku składanym w danym roku oraz w przypadku zmiany numeru rachunku bankowego w ciągu roku.

4. Dokumenty potwierdzające zasadność każdego wydatku.

5. Uwierzytelnione kopie: faktur, rachunków, list płac, potwierdzenia realizacji przelewów 

z zakładowego funduszu osób niepełnosprawnych dotyczących wydatków itp.

6. Wyciąg z konta ZFRON na dzień poniesienia wydatku potwierdzający zapłatę z tego konta.

7. Regulamin zakładowego funduszu osób niepełnosprawnych – przedłóż organowi podatkowemu przy pierwszym wniosku oraz w przypadku zmiany.

8. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. 2024 r. poz. 1206), -> pobierz TUTAJ.

9. Wszystkie zaświadczenia o pomocy publicznej w tym pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie podatnik otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy otrzymanej w tym okresie, bądź oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie - dotyczy jedynie przedsiębiorców ubiegających się o pomoc de minimis -> pobierz TUTAJ

10.Pełnomocnictwo (w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika): PPS-1 – szczególne, do określonych czynności –> pobierz TUTAJ wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Nie zapłacisz za złożenie pełnomocnictwa udzielonego mężowi, żonie, dzieciom, dziadkowi, babci, wnukom, rodzicom lub rodzeństwu. 

1. Napisz i podpisz wniosek. W celu uzyskania pomocy w wypełnieniu wniosku zadzwoń pod numer telefonu: 52 58 58 255.

2. Przygotuj wymagane załączniki (w tym pełnomocnictwo, jeśli jest wymagane w Twojej sprawie). 

3. Dostarcz wniosek wraz z załącznikami do organu podatkowego w wybranej przez siebie formie (wskazanej w zakładce "Jak złożyć wniosek w sprawie udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych?" ).

Pamiętaj! Wniosek musi być podpisany albo odręcznie (w przypadku przesłania pocztą tradycyjną) lub elektronicznie (podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym) – w przypadku złożenia przez e-PUAP. Nie można złożyć wniosku przysyłając go zwykłym mailem lub załączając jego scan. Wniosek złóż w ciągu 30 dni od dnia dokonania wydatku ze środków ZFRON (termin nieprzekraczalny, nieprzywracalny).    

1. Za złożenie wniosku nie pobiera się opłat. 

2. Opłata skarbowa w wysokości 17 zł w przypadku, gdy złożysz do sprawy  dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię (w przypadku podmiotów wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego) – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Należną opłatę skarbową wnieś na rachunek: Urząd Miasta Bydgoszczy, Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, nr 52 1240 6960 3892 1000 0000 0000 tytułem: „opłata skarbowa od pełnomocnictwa”. Nie zapłacisz za złożenie pełnomocnictwa udzielonego mężowi, żonie, dzieciom, dziadkowi, babci, wnukom, rodzicom lub rodzeństwu. 

Twoją sprawę rozpatrzymy w terminie 7 dni.

W przypadku, gdy z jakiejkolwiek przyczyny nie będziemy mieli możliwości dotrzymać ustawowego terminu poinformujemy Cię o tym na piśmie i wskażemy nowy termin załatwienia sprawy.

Referat Kontroli i Ulg Podatkowych w Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych.

Informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 52 58 58 255, 52 58 58 257 lub 52 58 58 317.

Zażalenie na  postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis wnieś do  Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bydgoszczy, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia. W zażaleniu wskaż z czym się nie zgadzasz, określ czego oczekujesz i złóż dokumenty potwierdzające Twoje stanowisko. Pamiętaj o wpisaniu numeru NIP.

1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 70 z późn.zm),
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 z późn. zm.),
3. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z
2023 r. poz. 702),
4. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 44 z późn. zm.),
5. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1145),
6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis
i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2018 r., poz. 350 z późn. zm.),
7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 40 z późn. zm.),
8. Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023)

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Na podstawie z art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.) Prezydent Miasta Bydgoszczy podaje do publicznej wiadomości, w terminie do 31 maja następnego roku, wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.

Opłata za pełnomocnictwo