Sprawy obywatelskie
Pochówek i Cmentarzekarta nr: UMB70
Prowadziłeś własną działalność gospodarczą w latach 01.01.1989 r. – 30.06.2011 r.? Potrzebujesz zaświadczenie o okresach prowadzonej działalności? Potrzebujesz zaświadczenia o dowolnej firmie ewidencjonowanej przez Prezydenta Miasta Bydgoszczy w latach 01.01.1989 r. – 30.06.2011 r.?
Wniosek o wydanie zaświadczenia może złożyć dowolna osoba fizyczna lub osoba prawna ponieważ Ewidencja Działalności Gospodarczej prowadzona przez Prezydenta Miasta Bydgoszczy do 30.06.2011 r. jest jawna i każdy może wnioskować o dostęp do informacji w niej zawartych.
1.Wniosek o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych dostępny TUTAJ
2.Dokument tożsamości do wglądu
3.Dowód uiszczenia opłaty za wydanie zaświadczenia
4.Pełnomocnictwo i ewentualną opłatę, jeśli występujeszw imieniu osoby trzeciej
Złóż wniosek o wydanie zaświadczenia w Urzędzie Miasta Bydgoszczy:
1. W skrzynce podawczej ul. Jezuicka 1 lub ul. Grudziądzka 9-15 bud A
2. Wyślij poprzez ePUAP wykorzystując opcję PISMO OGÓLNE
3. Przyślij wniosek pocztą: Urząd Miasta Bydgoszczy, Wydział Spraw Obywatelskich, Referat Działalności Gospodarczej, ul. Grudziądzka 9-15
85-131 Bydgoszcz
O zaświadczenie występuje się w celu przedłożenia dokumentu przed innym urzędem lub instytucją albo do użytku prywatnego. Wskazany cel wystawienia dokumentu decyduje o stosownej opłacie skarbowej.
Opłata skarbowa za wydawanie zaświadczenia o wpisie wykreślonym z ewidencji działalności gospodarczej przed dniem 1 lipca 2011 r. – 17 zł.
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo do złożenia wniosku i odbioru – 17 zł (zwolnione z opłaty jest tylko pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
Zapłacić można:
A. W bezprowizyjnym opłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta Bydgoszczy (np. w budynku A przy ul. Grudziądzkiej 9-15 na parterze przy portierni)
B. W punkcie pobierania opłat skarbowych (Biuro Ubezpieczeniowe, ul. Grudziądzka 16)
C. Przelewem na konto: Urząd Miasta Bydgoszczy, Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, 52 1240 6960 3892 1000 0000 0000, tytuł przelewu: „za pełnomocnictwo do złożenia wniosku i odbioru zaświadczenia”
Do 7 dni od złożenia wniosku.
Referat Działalności Gospodarczej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Bydgoszczy, ul. Grudziądzka 9-15, bud. B, pok. nr 7,8,9 tel.: 52 58 59 103, 52 58 59 412, 52 58 58 156
Brak trybu odwoławczego.
Art. 217 i 218 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 ze zm. )
Art. 2 i 46 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2018, poz. 647 ze zm.)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorcy (Dz. U. z 2018, poz. 646 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (Dz.U.2020.1546 ze zm.),
Ustawa z dnia 6 września 2001 o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020, poz. 2176 ze zm.)
W zakresie udostępniania danych historycznych (sprzed 1 lipca 2011 r.) dotyczących przedsiębiorców osób fizycznych organem właściwym pozostaje Prezydent Miasta Bydgoszczy. Dane dotyczące zamieszkania (zameldowania) oraz nr PESEL są ewidencjonowane w rejestrze PESEL. Właściwy Sąd może skierować do organu rejestrowego (CEIDG) wezwanie do usunięcia braków formalnych pisma procesowego (tj. wystąpić o przekazanie danych z pełnego wpisu do CEIDG).