Sprawy obywatelskie
Zaświadczenia i dane z rejestrów PESELkarta nr: UMB14
Chcesz przekazać administracji publicznej numer telefonu i / lub adres e-mail? Dołącz do Rejestru Danych Kontaktowych! Możesz przekazać numer telefonu lub adres e-mail lub oba. Sam decydujesz, które dane podajesz i jak długo będą one przechowywane w rejestrze. A może chcesz zmienić dane w Rejestrze Danych Kontaktowych? Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.
1. Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych z Rejestru Danych Kontaktowych. Wniosek dostępny TUTAJ. Wniosek otrzymasz także w Urzędzie.
2. Dowód osobisty lub paszport.
3. Telefon komórkowy – jeśli potwierdzasz dane w Rejestrze Danych Kontaktowych przy urzędniku, dostaniesz na niego SMS-a. Jeśli będziesz chciał potwierdzić także adres e-mail, potrzebny Ci będzie również dostęp do skrzynki e-mail.
4. Jeśli przekazujesz dane do RDK przez internet
Każda pełnoletnia osoba posiadająca PESEL.
Usługa jest bezpłatna.
1. Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych od razu po ich potwierdzeniu kodem.
2. Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
1. Przez internet - potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić Twoją tożsamość. W serwisie obywatel.gov.pl sprawę zrealizujesz TUTAJ
2. Osobiście w urzędzie – na terenie miasta Bydgoszczy można się zgłosić osobiście bez uprzedniej rejestracji telefonicznej.
UWAGA! Dane do Rejestru Danych Kontaktowych można również przekazać podczas składania wniosku o wydanie dowodu osobistego!
Jeśli do Rejestru Danych Kontaktowych przekazujesz numer telefonu i / lub adres e-mail albo je zmieniasz – ze względów bezpieczeństwa – musisz potwierdzić, że należą one do Ciebie. Na telefon i skrzynkę e-mail (zależnie, które dane podasz) otrzymasz osobne wiadomości z 6-cyfrowymi, jednorazowymi kodami potwierdzającymi. Jeśli Twoje dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie lub przez internet – możesz to zrobić później. Masz na to tylko 24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego. Potwierdzić dane można TUTAJ
1. Wydział Spraw Obywatelskich, Referat Dowodów Osobistych:
A. ul. Jezuicka 6, parter "Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego", tel. (52) 58 56 480.
B. ul. Gawędy 5 – Fordon filia Referatu Dowodów Osobistych, tel. (52) 58 58 733.
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Sprawdź TUTAJ zasady przetwarzania danych osobowych w Rejestrze Danych Kontaktowych zgodnie z RODO