Budownictwo i architektura
Budownictwo i Architekturakarta nr: UMB267
Sprawdź co powinieneś zrobić, jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie potwierdzające ostateczność decyzji albo postanowienia.
Wnioskodawca, który oczekuje potwierdzenia, że decyzja albo postanowienie jest ostateczne (tj. od decyzji nie służy odwołanie, a od postanowienia - zażalenie, w administracyjnym toku instancji).
Wniosek o wydanie zaświadczenia zawierający informacje o decyzji albo postanowieniu, którego dotyczy.
1.Złóż wymagane dokumenty w urzędzie:
A. Elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP
B. Listownie na adres: Prezydent Miasta Bydgoszczy, ul. Jezuicka 1 , 85-102 Bydgoszcz, z dopiskiem Wydział Administracji Budowlanej
C. Osobiście w Kancelarii Wydziału Administracji Budowlanej UM Bydgoszczy, ul. Grudziądzka 9-15, bud. "A", pok.210
D. Osobiście poprzez Kancelarię Ogólną Urzędu Miasta Bydgoszczy, ul. Jezuicka 1
2. Jeśli reprezentuje cię pełnomocnik, dołącz pełnomocnictwo wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej za jego udzielenie. Nie trzeba dołączać pełnomocnictwa, jeśli wniosek w imieniu przedsiębiorcy składa osoba wpisana, jako pełnomocnik do CEIDG.
3. Jako dowód zapłaty możesz dołączyć wydruk potwierdzający dokonanie operacji bankowej. Jeśli nie chcesz przekazać urzędowi oryginału dowodu zapłacenia opłaty skarbowej, to możesz zażądać jego zwrotu. W takim przypadku urząd na złożonym przez ciebie wniosku dokona adnotacji o uregulowaniu opłaty. Natomiast tobie zwróci dowód zapłacenia opłaty – będzie na nim adnotacja urzędu o wniesieniu opła
W dowolnym momencie, jednakże nie wcześniej, iż po uzyskaniu przymiotu ostateczności przez decyzję albo postanowienie.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia: 17 zł
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa: 17 zł
Opłatę skarbową można uiścić:
1. na rachunek bankowy o numerze: Urząd Miasta Bydgoszczy Wydział Podatków i Opłat 52 1240 6960 3892 1000 0000 0000;
2. w bezprowizyjnym opłatomacie zlokalizowanym w budynku „A” Urzędu Miasta Bydgoszczy przy ul. Grudziądzkiej 9-15, na parterze przy portierni;
Zaświadczenie winno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku (w przypadku, gdy wydanie zaświadczenia nie wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – art. 218 § 2 K.p.a.).
Wydział Administracji Budowlanej – Referat Ewidencji Ruchu Budowlanego ul. Grudziądzka 9 – 15 , II piętro, 85 – 130 Bydgoszcz; tel.: (52) 58 58 202.
Od wydanego zaświadczenia nie przysługuje żadne środek zaskarżenia.
Wyłącznie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia służy zażalenie do organu II instancji, wnoszone za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bydgoszczy, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
Art. 217 i art. 218 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej - załącznik do ustawy "Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia" - część II kolumna 3 ust. 21 oraz część IV kolumna 3.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.). Pełną treść klauzuli informacyjnej znajdziesz TUTAJ.